Thursday 3 November 2016

Menghargai ..


Bila kita nak belajar daripada terus buat silap dengan tidak menjaga? Bila sudah hilang? Bila sudah terlepas?


X semua yang pergi kita akan dapat semula. X semua yang tercicir akan kembali. Sebab itulah kita kena belajar untuk tahu menghargai. Yes, that's the word, menghargai. Most of us even me, kadang-kadang kita terlepas pandang dalam banyak hal. Paling lemah bila apa yang kita hargai itu ada depan mata, benda yang sangat obvious. Sedangkan hal-hal yang jelas nyata macam tu pun kita 'x nampak', apatah lagi yang kecik. 

Ya, kita semua x sempurna, tapi itu bukan alasan untuk kita tidak menghargai. Xdak alasan kenapa kita x nampak kebaikan kawan walau sejahat mana pun dia, xdak sebab kenapa kita kena lupa jasa parents sedangkan sejak awal bukak mata mencurah jasa depa, xdak tiket yang boleh buat kita terlepas kebahagiaan yang diberi orang tersayang.

X payah cakap manusia, nanti belum sampai had umur kucing hampa tapi kiok kena langgar dek kereta hmpa juga akan end up menangis. Belum lagi pasal meratap hilang parents, rasa kosong xdak  kawan or meroyan putus kasih. 

Selagi ada peluang, hargai, tunjuk rasa kasih sayang. Tidak perlu keluar duit pun, tidak semestinya kena berhabis wang ringgit bagi hadiah, bawak date tempat mahal, tempah tiket pergi honeymoon.

Menghargai niyh x kena cas GST pon..

No comments:

Post a Comment